Töö interimina

Mis on interim juhtimine?

Interim juht ehk interim on kõrgelt kvalifitseeritud, väärtusliku töö- ja/või ettevõtluskogemusega professionaal, kes on teinud edukat karjääri juhina või eksperdina mõnes valdkonnas ning kellel on soov pidevalt oma pädevust kasvatada ja edasi arendada. Interim juhil on valmisolek asuda kliendi organisatsiooni lühikese etteteatamisajaga lahendama konkreetset ülesannet.

Interim juhtimine pärineb 1970. aastate Hollandist, kus range tööseadusandluse tõttu muutus juhtide värbamine ja töölt vabastamine äärmiselt jäigaks ja kalliks, mistõttu hakati kindlate ülesannete täitmiseks kasutama ajutisi juhte.

Eestis on interim juhtimist rakendatud alates 2014. aastast, kui loodi Interim Agentuur VVT.  Meil on mahukas koostöövõrgustik ja interimide andmebaas, mis koosneb oma valdkonna kogenud juhtidest ja tippspetsialistidest. Meie võrgustikku kuulub potentsiaalseid interime väga erinevatest valdkondadest: tegev-, finants-, turundus-, müügi-, logistika-, ostu- ja personalijuhid ning oma ala tippspetsialistid.

Interim juhtimise projektides leiame oma kliendile asjakohaste oskuste ja kogemusega interim juhi, kes liitub organisatsiooniga kindlaks ajaperioodiks, et saavutada planeeritud eesmärk. Interimi missiooni pikkus sõltub projektile püstitatud eesmärkidest ja töömahust, ulatudes paarist nädalast kuni paari aastani. Keskmiselt on missiooni pikkus 6 kuud.

Interim juhtimise sisuks on targa töö vajaduspõhine vahendamine.

Interim juhti iseloomustavad:

  • Kiirus: interim juht saab ametisse asuda lühikese etteteatamisega, ta kohaneb kiiresti olukorraga, juhib muutust ja tema kohalolek on ajaliselt paindlik.
  • Kvalifikatsioon ja kogemus: interim juhid on olnud aastaid organisatsioonides võtmepositsioonidel, nad on kõrgelt kvalifitseeritud ja kogenud. Interimil on võimalus töös saada abi teistelt agentuuri interimidelt.
  • Tulemustele orienteeritus, vastutus ja pühendumus: interim juhid vastutavad oma töö tulemuste saavutamise eest. Sellest sõltub nende tasu ja head soovitused tulevikuks.
  • Objektiivsus ja proaktiivsus: interim juhid ei ole seotud organisatsiooni ajaloo, asutajate ja traditsioonidega. Nad vaatavad ettevõtet värske väljast tulija pilguga ja pakuvad aktiivselt parimaid võimalikke lahendusi.

Mis juhtudel palgatakse ettevõttesse interim juht?

Peamiselt vajatakse interimi abi muudatuste läbiviimisel või uute projektide käivitamisel, näiteks järgmistel juhtudel:

  • Suured muutused organisatsioonis. Ühinemised, ülevõtmised, uued omandisuhted või struktuurimuudatused.
  • Kasv. Organisatsiooni kiire kasv, laienemine uutele turgudele.
  • Uued projektid. Suurte projektide, uute teenuste käivitamine ja juhtimine.
  • Võtmeisiku asendus. Võtmeisiku ootamatu lahkumine organisatsioonist, ajutine asendamine teatud perioodil (nt lapsehoolduspuhkus, haigus vmt).
  • Ideede puudus. Erinevad olukorrad, kui organisatsioonis vanamoodi enam ei saa ja uutmoodi ise ei oska.
  • Innovatsioon & arendus. Strateegiate, süsteemide ja protsesside loomine ning juurutamine.
  • Juhi toetamine. Juhi toetamine erinevates teemades, otsuste valideerimine, nö sparringupartner juhile.

Miks hakata interim juhiks?

  • Võimalus oma oskusi maksimaalselt ära kasutada
  • Põnev ja vaheldusrikas töö erinevates ettevõtetes
  • Vabadus valida huvitavaid projekte
  • Võimalus viia end mugavustsoonist välja ja panna end proovile

Interim juhi palkamise perioodi pikkus sõltub ettevõtte püstitatud eesmärkidest ja töömahust, ulatudes paarist nädalast kuni 1,5 aastani. Suurbritannia statistika kohaselt on keskmine interim juhi missiooni kestus 8-9 kuud.

Huvitud interim juhi tööst ja tunned, et ka Sina võiksid sobida? Täida meie ankeet SIIN.

 

VIIMASED POSTITUSED

Kolm küsimust interim juhtimise kohta

Tööturumaastik aastal 2024 on oluliselt mitmepalgelisem kui lihtsalt vabakutselisus vs täistööajaga töötamine ühe tööandja juures. Tööviisid ja -mudelid on mitmekesistumas ning üha rohkem ettevõtteid on leidmas teed interim juhtimise meetodi juurde. Eesti tööturul on tänaseks tekkinud teadmine interim juhist kui spetsialistist, keda saab keeruliste muudatuste elluviimiseks pardale tuua. Küsimusi interim juhtimise kui juhtimispraktika kasutamise kohta…

Aap Andreas Rebas

15. detsembril toimub Interim Akadeemia praktiline töötuba

Kutsume kõiki huvilisi osalema pooleteise tunni pikkuses praktilises tasuta töötoas 15. detsembril 2023 kell 10 Interim Agentuur VVT ruumides (aadressil Kaupmehe 19, Tallinn). Töötuba on pühendatud kestliku ärimudeli mõistmisele ja mõjule, mida see tulevikus ettevõttele avaldab. Töötuba viivad läbi kestlikkuse valdkonna eestvedajad ja eksperdid Raivo Videvik ja Ragmar Saksing. Keskendume keskkonnale, sotsiaalsele vastutusele ja juhtimisele,…

Aap Andreas Rebas

VVT jõudis teist korda Äripäeva Gaselli TOPi!

Eile jõudis meieni rõõmusõnum, et oleme jõudnud taas Eesti kõige kiiremini kasvavate ettevõtete hulka. Äripäev toob välja, et meie kasvukiirus, äripaindlikkus ja innovatsiooni julgus on eeskujuks paljudele. Loomulikult ei oleks selline tunnustus võimalik ilma meie heade koostööpartneriteta ja klientideta. Suur tänu teile kõigile ja kummardus ka VVT pühendunud tiimile! #gasell2024

Aap Andreas Rebas

Kontakt

Contact us