Töö interimina

Mis on interim juhtimine?

Interim juht ehk interim on kõrgelt kvalifitseeritud, väärtusliku töö- ja/või ettevõtluskogemusega professionaal, kes on teinud edukat karjääri juhina või eksperdina mõnes valdkonnas ning kellel on soov pidevalt oma pädevust kasvatada ja edasi arendada. Interim juhil on valmisolek asuda kliendi organisatsiooni lühikese etteteatamisajaga lahendama konkreetset ülesannet.

Interim juhtimine pärineb 1970. aastate Hollandist, kus range tööseadusandluse tõttu muutus juhtide värbamine ja töölt vabastamine äärmiselt jäigaks ja kalliks, mistõttu hakati kindlate ülesannete täitmiseks kasutama ajutisi juhte.

Eestis on interim juhtimist rakendatud alates 2014. aastast, kui loodi Interim Agentuur VVT.  Meil on mahukas koostöövõrgustik ja interimide andmebaas, mis koosneb oma valdkonna kogenud juhtidest ja tippspetsialistidest. Meie võrgustikku kuulub potentsiaalseid interime väga erinevatest valdkondadest: tegev-, finants-, turundus-, müügi-, logistika-, ostu- ja personalijuhid ning oma ala tippspetsialistid.

Interim juhtimise projektides leiame oma kliendile asjakohaste oskuste ja kogemusega interim juhi, kes liitub organisatsiooniga kindlaks ajaperioodiks, et saavutada planeeritud eesmärk. Interimi missiooni pikkus sõltub projektile püstitatud eesmärkidest ja töömahust, ulatudes paarist nädalast kuni paari aastani. Keskmiselt on missiooni pikkus 6 kuud.

Interim juhtimise sisuks on targa töö vajaduspõhine vahendamine.

Interim juhti iseloomustavad:

  • Kiirus: interim juht saab ametisse asuda lühikese etteteatamisega, ta kohaneb kiiresti olukorraga, juhib muutust ja tema kohalolek on ajaliselt paindlik.
  • Kvalifikatsioon ja kogemus: interim juhid on olnud aastaid organisatsioonides võtmepositsioonidel, nad on kõrgelt kvalifitseeritud ja kogenud. Interimil on võimalus töös saada abi teistelt agentuuri interimidelt.
  • Tulemustele orienteeritus, vastutus ja pühendumus: interim juhid vastutavad oma töö tulemuste saavutamise eest. Sellest sõltub nende tasu ja head soovitused tulevikuks.
  • Objektiivsus ja proaktiivsus: interim juhid ei ole seotud organisatsiooni ajaloo, asutajate ja traditsioonidega. Nad vaatavad ettevõtet värske väljast tulija pilguga ja pakuvad aktiivselt parimaid võimalikke lahendusi.

Mis juhtudel palgatakse ettevõttesse interim juht?

Peamiselt vajatakse interimi abi muudatuste läbiviimisel või uute projektide käivitamisel, näiteks järgmistel juhtudel:

  • Suured muutused organisatsioonis. Ühinemised, ülevõtmised, uued omandisuhted või struktuurimuudatused.
  • Kasv. Organisatsiooni kiire kasv, laienemine uutele turgudele.
  • Uued projektid. Suurte projektide, uute teenuste käivitamine ja juhtimine.
  • Võtmeisiku asendus. Võtmeisiku ootamatu lahkumine organisatsioonist, ajutine asendamine teatud perioodil (nt lapsehoolduspuhkus, haigus vmt).
  • Ideede puudus. Erinevad olukorrad, kui organisatsioonis vanamoodi enam ei saa ja uutmoodi ise ei oska.
  • Innovatsioon & arendus. Strateegiate, süsteemide ja protsesside loomine ning juurutamine.
  • Juhi toetamine. Juhi toetamine erinevates teemades, otsuste valideerimine, nö sparringupartner juhile.

Miks hakata interim juhiks?

  • Võimalus oma oskusi maksimaalselt ära kasutada
  • Põnev ja vaheldusrikas töö erinevates ettevõtetes
  • Vabadus valida huvitavaid projekte
  • Võimalus viia end mugavustsoonist välja ja panna end proovile

Interim juhi palkamise perioodi pikkus sõltub ettevõtte püstitatud eesmärkidest ja töömahust, ulatudes paarist nädalast kuni 1,5 aastani. Suurbritannia statistika kohaselt on keskmine interim juhi missiooni kestus 8-9 kuud.

Huvitud interim juhi tööst ja tunned, et ka Sina võiksid sobida? Täida meie ankeet SIIN.

 

VIIMASED POSTITUSED

Kutsume kestliku äriplaani koostamise koolitusele

Kestliku visiooniga äriplaani koostamise koolitustele on oodatud nii alustavad kui ka tegutsevad ettevõtjad, kellel on äriidee olemas ja soovivad seda testida või soovivad sellele rahastust hankida (sh selgitada piisavalt detailselt selle toimimist). Koolitused toimuvad live-sessioonidena. Esimene võimalus koolitusest osa saada avaneb juba maikuus, kuid sessioonidega saab liituda ka juulis ja augustis: 6.05-31.05 (6.05, 14.05, 20.05, 31.05)…

Aap Andreas Rebas

Värske aruande kohaselt on interim-juhtide hõivatus Euroopas jätkuvalt kõrgel tasemel

Äsja avaldatud International Network of Interim Manager Associations (INIMA) 2024. aasta aruande* tulemused on ootuspärased: interim-juhtide hõivatus Euroopas on eelnevate aastatega sarnasel kõrgel tasemel (hõivatus 69% täistööajast) ning peamiselt kasutatakse interim-juhte muudatuste juhtimiseks tootmis- ja tööstussektoris.   Mõned põnevamad takeaway’d INIMA aruandest: Tüüpiline interim on 56,8-aastane meesterahvas (kusjuures keskmine vanus on viimase 4 aastaga tõusnud…

Aap Andreas Rebas

Uued töötoad: vii teadmised kestlikkusest ettevõttes uuele tasemele!

Kestlikkuse teema on tulnud selleks, et jääda. Meil kellelgi ei ole sellest pääsu ja võidavad need, kes alustavad teemaga varem. Mida kiiremini sellega seonduv endale selgeks teha ning neid teadmisi ja oskusi organisatsioonis juurutada, seda enesekindlamalt on võimalik tulla toime nii eesootavate väljakutsete kui ka avanevate ärivõimalustega. Praktilised töötoad sobivad kõigile, kuid kestlikkuse valdkonna juhtimine…

Aap Andreas Rebas

Kontakt

Contact us