Kolm küsimust interim juhtimise kohta

Tööturumaastik aastal 2024 on oluliselt mitmepalgelisem kui lihtsalt vabakutselisus vs täistööajaga töötamine ühe tööandja juures. Tööviisid ja -mudelid on mitmekesistumas ning üha rohkem ettevõtteid on leidmas teed interim juhtimise meetodi juurde. Eesti tööturul on tänaseks tekkinud teadmine interim juhist kui spetsialistist, keda saab keeruliste muudatuste elluviimiseks pardale tuua. Küsimusi interim juhtimise kui juhtimispraktika kasutamise kohta on aga endiselt. Vastame täna kolmele suuremale.

1. Millal interim juhtimist kasutada ei saa?

Interim juhi kasutamiseks piiranguid ei ole. Interimi kaasamine ei sõltu ettevõtte suurusest või sektorist. Maailma mastaabis kasutab avalik sektor interim juhte palju. VVT praktikas on väga palju näiteid eri suuruses ja eri valdkonna ettevõtetest. Ka alustaval ettevõttel võib olla kasulik võtta tööle osalise koormusega inimene, käivitada protsesse interimi abil ning alles hiljem võtta tööle täiskohaga töötaja. Kui sul endal ei ole projekti või muudatusega toimetulekuks piisavalt finantsilist või ajalist ressurssi või kompetentsi, saabki võtta paariks kuuks interimi, kes lülitab oma kvalifikatsiooni ja pädevuse abil protsessi kiiremini õigele suunale.

2. Kui interim pole ettevõtte sisu ja ajalooga kursis, kuidas saab ta üleöö hakata täitma võtmepositsiooni?

Interim on motiveeritud spetsialist, kes soovib ja tahab väljakutseid vastu võtta, ta põhimõtteliselt elab selle nimel. Interim on alati pisuti ülekvalifitseeritud, mis omakorda ongi eelduseks, et ta hakkama saaks. Samuti on tal olemas rasketes tingimustes muudatuste läbiviimise kogemus ja võibolla ka mõned ebaõnnestumised, millest on olnud võimalik õppida. Interim on juba töötanud sarnastes keskkondades, ta on õppinud, kuidas protsesse kiirelt lugeda ja hallata ning kuidas ennast sujuvalt uue olukorraga kurssi viia. Kui tavalisel juhil on 100 kriitikavaba päeva, siis interim juhil on neid 10. Sobiva ajutise juhi leidmisel tulebki mängu interim agentuur. Agentuur leiab ettevõtte jaoks vajaliku profiili ja kogemustepagasiga interimi.

3. Kas interim juhtimise kasutamine saab ettevõtte jaoks raha säästa?

Absoluutselt. Enne interimi palkamist aitab interim agentuur selgeks teha, mis on ettevõtte tegelik vajadus. Kui ettevõte ütleb, et tal on vaja tipptasemel personalijuhti, võime jõuda kaardistamisel näiteks sinna, et anname ettevõttele mõneks kuuks tipp-personalijuhi, kes ehitab üles juhtimisstruktuuri ning paneb kokku vajalikud protsessid ja korrad. Seejärel interim lahkub ning tööd saab edasi teha madalama kvalifikatsiooniga personalispetsialist. Sellega hoiab ettevõte kokku olulisi pikaaegseid kulusid.

Interim juhti palgates on ettevõtetel enamasti väljakutse, mis vajab kiiret lahendamist. Isegi kui inimesed ja oskused on tehniliselt ettevõtte sees olemas, peaks mistahes muudatuse juhtimine või protsessi väljaarendamine toimuma igapäevatöö kõrvalt. Interim juht näeb kitsaskoha kiirelt läbi ja teeb kogu vajaliku töö mõne kuuga ära. Kiirendi on see, mis toob ettevõttele tulu. Klient on rahul, kuna saab kiiresti probleemile lahenduse ja samuti kätte suuna, kuhu liikuma hakata.

Jaga: